Happy new year! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg Danilla

06 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Dag lieve allemaal,

Het is alweer een paar weken geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb! Ik was namelijk (bijna) 2 heerlijke weken in Nederland! Ik moet zeggen dat de laatste week voor de vakantie ontzettend moeilijk was om gemotiveerd te blijven. Ik was de mensen zat, wilde een goede boterham met kaas en gezelligheid om me heen, daar zijn wij Nederlanders namelijk ontzettend goed in: Gezelligheid! Ik vertrok op zaterdag 21 december naar Londen met de trein, die overigens een uur vertraging had, om Zus en Mart daar te ontmoeten. Was overigens een complete verrassing voor Zus, want dit had Mart met mij geregeld!! Uiteindelijk stond Zus fotos te maken, vertelde Mart dat hij een verrassing voor d’r had en stond ik naast d’r. Ik moet zeggen dat het knuffelen van m’n zusje heeeel erg fijn was (en ik mocht haar knuffelen wat normaal wel eens voor tegenstand zorgde:P). Daarna zijn we met z’n drieen de Londen Eye ingeweest, heel mooi uitzicht zo in het donker. Ik ben denk ik ook blij-er dat het in het donker was, want mijn hoogtevrees was erger geweest wanneer het overdag was geweest! Toen ben ik bepakt en bezakt met de metro naar het vliegveld vertrokken en vanaf daar naar mijn hotel. Ik had via Easyhotels (van easyjet) een hotelkamer geboekt. Een eigen 2-persoonsbed, eigen douche en eigen wc voor wel 25£!! Ik moet zeggen dat het prima was en ik dit zeker zal onthouden, dus een tip voor jullie!! Overigens is er geen tv :P Daar moet je voor bijbetalen! De volgende ochtend met de shuttlebus naar t vliegveld, koffer gedropt en naar ’t grootste winkelcentrum van Europa geweest met Zus en Mart (Westfield). Zeker een aanrader als je een keer naar Londen komt (net als eten bij Strada; WAT EEN GEWELDIGE PASTA!). Alle winkels die je wilt zien zitten in het winkelcentrum. Alleen zou ik niet gaan zo rond de kerst, want dan wordt je werkelijk GEK van de drukte!! Toen met de metro weer naar Heathrow, waar ik, natuurlijk (zoals iedere brandsma), ontzettend moest rennen. Ik checkte rond kwart voor 7 in (55 min voor ik vertrok). Even snel wat gegeten en in het vliegtuig gestapt.

Wat was het heerlijk om weer in Nederland te zijn!!! Allemaal lieve mensen om me heen, ik kon weer auto rijden (na 3 maanden niet rijden was dat misschien wel een van de geweldigste dingen :P) brood eten en vooral samen zijn met Josja. Verder was er weinig vakantie aan. Al heb ik veel geslapen, heb ook heel veel leuke dingen gedaan. Winkelen bij Ikea en vervolgens iedereen gedag zeggen, Sushi eten, kerst vieren en daardoor 5 dagen lang vet vreten.. , naar Najib Amhali, lieve vriendjes en vriendinnetjes weer zien, lunchen, kletsen, een nieuw jaar vieren en goed eten <3. Helaas waren deze 1,5/2 weken dan ook ontzettend snel weer voorbij en moest ik weer opnieuw gedag zeggen, wat toch wel moeilijk blijft.. Terug in het vliegtuig naar Southampton had ik de meest verschrikkelijke daling.. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo veel turbulentie gehad heb! Het propellorvliegtuigje (zoals Aljosja ’t noemt) ging van links naar rechts en boven naar beneden.. Het viel me nog mee dat zo weinig mensen ziek werden! Eenmaal ‘thuis’ leek het haast wel alsof ik nooit weggeweest was. Zeker niet omdat ik de volgende ochtend alweer om half 8 op kantoor zat (wel gebracht door steve aangezien het ZO hard regende dat ik als een verzopen kat aangekomen zou zijn). Ik ben nu ondertussen alweer 3 dagen aan het werk en me mentaal aan het voorbereiden op volgende week dinsdag – vrijdag. Dan ga ik namelijk VROEGE diensten draaien. Dit houdt in dinsdag half 4 en woe-vr 4 uur beginnen. Dat wordt dus linearecta naar bed als ik weer thuis ben haha!

Verder gaat alles goed, genoeg leuke dingen in het vooruitzicht die het wat verzachten en ik denk dat de laatste 3 maanden voorbij vliegen. Allereerst ga ik morgen eten met collega’s, wat altijd gezellig is, ook nog ergens met Valentina heb afgesproken deze week, zaterdag 18e naar Londen ga, het weekend van 24-26 Sabine op visite heb, het weekend van 14-17 februari lekker naar huis ga en dan breken de laatste 5 weken van het eerste half jaar alweer aan!! Ik kijk ontzettend uit naar Malaga en ben natuurlijk ontzettend benieuwd wat er ná het backpackersavontuur allemaal gaat gebeuren voor mij professioneel..

Voordat ik weer terug kwam naar Southampton heb ik nog zeer motiverende gesprekken gehad met Linda en Jonas, beiden een soort coach. Ze waren beiden ontzettend positief en horen dat ik het goed doe, is ook wel een soort van rust. Daarbij hebben ze in southampton, de week dat ik weg was, zowaar het doel BEHAALD! Dat is natuurlijk een heel fijn vooruitzicht om te weten dat het wel degelijk tot de mogelijkheden behoort om het gewoon vet goed te halen en daardoor mijn opdracht goed af te ronden!! Nu nog een gesprek met Michelle om te bepalen waar ik me op ga focussen de komende 3 maanden, want dat is wel fijn om dat van te voren te weten en op papier te zetten, zodat ik weet waar ik aan toe ben (en eigenlijk een soort stok achter de deur heb :P).

Lieve allemaal natuurlijk een gelukkig nieuwjaar nog allemaal. Dat jullie dromen maar mogen uitkomen. Ik ga ondertussen nog even verder met het leven in mijn droom. Bedankt allemaal voor jullie berichtjes en ik spreek jullie snel!!!

p.s. ik heb nu mijn engelse nummer weer in gebruik. 0044 3957391988

  • 06 Januari 2014 - 22:38

    Di Mama:

    Wat een leuk verslag weer en zo lang als jij schrijft,zo kort hou ik het. Ik,lees we,houden van je en tellen ook weer af naar de 14e xxxx di papa en di mama

  • 07 Januari 2014 - 11:36

    Eline:

    Hoi Danilla,

    wat een leuk verhaal! Zoals je weet vertrek ik volgende week naar Southampton, en ik kom al helemaal in de sfeer door jouw verhalen. Hoop dat we elkaar even kunnen meeten, lijkt me gezellig!

    Groet,

    Eline

  • 07 Januari 2014 - 16:23

    Simone:

    Mis joe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 7825

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: