Verjaardag en een dipje - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu Verjaardag en een dipje - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

Verjaardag en een dipje

Blijf op de hoogte en volg Danilla

21 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Hi! How are you?
Zo begin ik iedere ochtend.. met iedereen.. het is een echt engels ding en nog steeds weet ik niet zo goed of ze het menen, of het gewoon zeggen om wat meer tegen je te zeggen dan hallo. Ik ben hier van te voren al gewaarschuwd door meerdere backpackers, dat dit heel erg engels is. Ze zeiden ook: ga er vooral niet serieus op in, zeg maar niet dat het niet goed met je gaat, want dat verwachten ze niet. De vraag hoe gaat het heeft hier dus eigenlijk weinig waarde.. beetje jammer.

Vorige week heb ik natuurlijk mijn lieve vriendje een paar dagen over gehad. Heerlijk was dat. We zijn maandagavond met Hayley en Barry, twee australiers die hun eigen backpacker avontuur hebben gemaakt, wezen eten bij TGI Fridays. Ik geloof dat ik Aljos nog nooit zo blij heb gemaakt met eten :P. Hij was tijdens het eten continue stil, nou dan weet je dat het goed is haha! Het was hartstikke gezellig en de plannen om samen een keer naar het oktoberfest te gaan in Munchen:). Maandag avond na het eten was ik met Des aan het facetimen die vroeg aan Aljos of hij alvast mijn cadeautje kon geven... Eerst kwam ie aanlopen met een rolletje wc-papier.. en toen kreeg ik het boekje van ‘m. Geweldig. Ik wil echt iedereen nog bedanken voor de lieve woorden en natuurlijk ’t liefste zusje van de hele wereld die me op 500 km nog steeds aan het janken krijgt. (Voor iedereen die ’t niet weet, Des had een boekje gemaakt met daarin allemaal foto’s van vrienden en familie, en iedereen er iets bij laten schrijven! Ontzettend lief en stiekem het leukste cadeautje). Van Aljos heb ik een mooi horloge gekregen en het bijbehorende avontuur van het horloge:P (als je benieuwd bent moet je hem er maar even naar vragen, hij kan dat in veel meer geuren en kleuren vertellen dan ik:). Dinsdag op mijn verjaardag werd ik overladen met felicitaties en heb ik me echt jarig gevonden. ’s Middags zijn we met de trein naar Londen vertrokken en had ik m’n eerste ervaring met Londen. Ik moet zeggen dat ik de stad best oke vind. Ze hebben er 2 inmens grote primark’s(of primarken??) en daar ben ik goed geslaagd:). ’s Avonds hebben we heerlijk bij Pizza Hut gegeten en zijn daarna toch nog heel even snel de primark in gedoken (die zat er naast) en heb ik nog een onesie gekregen van Aljos. Wat een heerlijk ding is dat zeg :P. Woensdag heb ik Aljos helaas weer gedag moeten zeggen, maar gelukkig is het niet zo lang meer tot ik weer thuis ben (vandaag nog maar 31 nachtjes!). Ik kijk echt ontzettend uit naar Nederland. Een heerlijke boterham met kaas, die ik overigens vorige week zondag ook kreeg van mama hahaha! Als eerst natuurlijk knuffelen met mam en pap:) en daarna lekker heerlijke kerst met familie en Aljos en lekker al m’n vriendjes en vriendinnetjes weer zien!! De eerste afspraakjes zijn al gemaakt.

De opdracht is zachtgezegd een uitdaging te noemen. Ik ben vorige week een halve week weggeweest vanwege Aljos natuurlijk, en ik kan zeggen dat we weer bij het begin terug zijn. Dit was niet zo motiverend. Zeker niet omdat ik het zelf wel voor mekaar kreeg. Ik heb maandag dan ook een aantal discussies gevoerd die ook erg uitputtend waren. Ik moet zeggen dat dat soms wel lastig is, maar gelukkig heb ik natuurlijk een wereldvent die me er dan, ook op afstand, even bovenop helpt en een fijne coach in Nederland die me ondersteunt daar waar nodig. Het is toch ook een goede kans voor mezelf om dat te ontwikkelen en daar op een juiste manier mee om te gaan. Ik leer dus niet alleen veel over IKEA als organisatie, maar ook als persoon.

Gelukkig staan er nog genoeg leuke dingen op het programma, dus die 31 dagen kom ik wel door. Ik ga in het weekend van 13-15 december naar Londen waar ik Maaike zie en de andere backpackers. Het weekend erna ga ik een dagje naar Londen met Zus en ik ga volgende week nog met valentina naar Winchester voor de kerstmarkt:). Daarnaast wil ik zelf ook nog een dagje tussendoor naar Londen, om nog wat kerstshoppen te doen:). Verder zal ik zeker nog wel wat met Hayley eten, afgelopen zaterdag zijn we tapas wezen eten.. echt heeeerlijk! Dus dat is zeker voor herhaling vatbaar!!

Voor nu gaat alles weer goed, een dipje mag soms en hoort er ook allemaal bij, Ricky bijvoorbeeld was er blij mee dat ik ’n btje heimwee had want dan weet ie zeker dat ik terug kom :P. Nog steeds ontzettend dankbaar voor deze kans, mijn kennis wordt verbreed, ik maak nieuwe vrienden en dat ook nog eens over de hele wereld :D!

Iedereen nog ontzettend bedankt voor de felicitaties en knuffels, aljos heeft ze allemaal gegeven!

Cheers uit Southampton!

  • 21 November 2013 - 09:34

    Judith:

    Boekje was inderdaad een geweldig idee van Des. Ik heb een traantje moeten wegpinken. En wat betreft Ricky....die heeft zeker een punt. Stel je voor dat je het overweegt om te blijven!!
    Heerlijk verslag heb je weer geschreven. Ik kijk uit naar de volgende.

    Xxxx"tante" Judith

  • 21 November 2013 - 10:06

    Samantha:

    Het is je gerade dat je terug komt hoor!!
    xxx Sam

  • 21 November 2013 - 11:56

    Di Mama:

    Hoi Lieverd,de eerste verjaardag dat je niet thuis was,ik heb ook wel een paar traantjes gelaten hoor.Maar volgend jaar ben je er weer....hoop ik ;-) en ik blijf et zeggen,ik/we zijn zooo trots op je en het is zeker in deze tijd zo'n mooie kans om je te verbreden en je doet het geweldig hoor !! En kan jou het schelen dat die Engelse zo ''afstandelijk''zijn, jij bent niet zo,nou oke,miss tegen die ene dan ;-) dat afstandelijke vind ik stiekem niet zo heel erg,dan weet ik tenminste zeker dat je terug komt :p
    Nou lieverd,veel plezier nog en kick some asses ;-) hihihi dikke kus van di papa en di mama

  • 21 November 2013 - 16:53

    Simone:

    Keep your head up! The Dutch are the best :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 7826

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: