Alweer een maand - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu Alweer een maand - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

Alweer een maand

Blijf op de hoogte en volg Danilla

02 Mei 2014 | Spanje, Málaga

Ondertussen zit ik hier alweer een maand.. de tijd is nu al best snel gegaan. De opdracht is niet een persoonlijke opdracht, wat sterk verschilt van Southampton en het soms wel lastig maakt. Daarnaast is het ook niet zo'n specifieke opdracht als in Southampton, waardoor het einddoel moeilijker te bepalen is wat t ook lastig maakt. Daarnaast is er natuurlijk ook de taalbarrière want maar weinig Spanjaarden kunnen goed Engels praten. Een diepte gesprek gaat ook niet zo makkelijk, en dat vind ik wel jammer. Moet mijn goed geleerde Engels nu weer terug brengen naar de makkelijke praat, waardoor ik ook op sommige dingen qua kennis niet heel diep kan gaan. Daarentegen is het wel een kans voor me om ten eerste Spaans te leren en ten tweede te leren om gaan met een opdracht die totaal anders is als in Southampton.

Ondertussen, aangezien ik geen internet meer op mijn laptop heb, ben ik gisteren er maar weer eens op uit getrokken. Het strand ligt op zo'n 20 minuutjes lopen van mijn appartement, iets wat ik dus zondag opnieuw ga lopen, en lekker een dag aan het strand ga liggen:). De stad is echt heel mooi en heel veel meer karakter en sfeer dan Southampton.

Wat ik wel merk hier in tegenstelling tot Southampton is dat de mensen veel meer open staan voor verandering. Ik heb zelf natuurlijk de afgelopen maanden veel veranderingen meegemaakt, en ik ben er voor mezelf wel achter dat ik verandering af en toe ook fijn vind. Ik hou ervan om te veranderen, om dingen anders te proberen, om ook een andere route van en naar het werk te nemen. Ook heb ik gemerkt dat niet iedereen zo makkelijk met veranderingen kan omgaan als ik, en ook daarvan leer ik heel veel. Daardoor heb ik ook geleerd dat omdat niet iedereen er hetzelfde mee om kan gaan, je heel duidelijk moet zijn als persoon in waarom je dingen gaat veranderen. Neem de twijfels weg en geef aan waarom het tijd is voor verandering. Dat heb ik heel erg geleerd in Southampton. Dat ik begrijp waarom de verandering gebeurd, hoeft nog niet te zeggen dat iedereen dat begrijpt.. Maar open staan voor verandering maakt het leven zo veel leuker! Dat heb ik door het backpacken ook wel meegekregen. Als ik me niet had open gesteld voor andere, nieuwe dingen, had ik hier nu niet gezeten.

Het is soms zo gek hoe snel je gewend raakt aan het leven hier. Ik ben al helemaal gewend aan op zaterdag boodschappen te doen, voor mezelf te koken, al ben ik niet te spreken over elektrisch koken.. doe mij maar een gasfornuis, en mezelf te vermaken. Ik heb een heel lieve mama die mij heel veel boeken stuurt, dus ik vermaak me prima op het balkon met een boekje:). Ik mis Aljosja en m'n familie en vrienden heel erg, en dat is denk ik het moeilijkste van hier wonen. Ik ben veel alleen, en kan niet even naar Ricky toe om iets spontaans te doen, ik heb mezelf en daar doe ik veel spontane dingen mee :P maar toch is het anders met jezelf dan met anderen.

Gelukkig nog maar 4,5 week en dan komt Aljos bijna 3 weken hier naar toe! Daar kijken we beiden ontzettend naar uit. Daarnaast komt Rick nog in Juli, dus vermaken doe ik sowieso wel!! En het wordt natuurlijk mooi weer, dus zal ook veel op t strand of in ieder geval buiten te vinden zijn:).

Volgend weekend is er hier in Malaga een soort museum nacht. Van zaterdag 10 op zondag 11 (MAMADAG!) zijn vele musea en monumenten gratis te bezoeken! Ik heb gelezen dat het erg druk kan zijn, maar een rondje in de stad lopen kan natuurlijk nooit kwaad :), het is immers toch om de hoek!

Ik ga weer even werken, iedereen een fijn weekend en liefs uit Málaga!

  • 02 Mei 2014 - 13:30

    Di Mama:

    hoi lieverd,mooi verslag weer,je bent dus ook een reis naar jezelf aan het maken,en ontdek je dingen die nog onderin je rugtas zaten en die je nu dus vind,mooi meegenomen !!
    vond het vaak altijd zo wazig....mezelf ontdekken ,maar zoals jij het beschrijft word het me wel wat duidelijker. Je komt dus zoveel rijker thuis als dat je gedacht had,dank je wel Ikea ;-)
    En ik merkte al dat dit ''eenzamer'' is als Engeland,vind ik ook heel vervelend voor je,maar gelukkig kan je nu aftellen voor dat Aljosja komt,heerlijk.
    Nou dike kus van di papa en di mama XXXXX

  • 02 Mei 2014 - 15:52

    Manon:

    Hey lieverd,
    Ik vind dat je het allemaal zo goed doet.
    Ook schrijf je het verhaal zo mooi en dat zet ook mij aan het denken over bepaalde dingen.
    Je hebt een fantastische vader en moeder en je komt uit een heel warm nest en dan dat lieve zusje van je...
    En niet te vergeten de liefde van je leven! Heerlijk dat jullie eerdaags drie weken samen kunnen genieten.
    Dikke kusknuffel van Manon xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7833

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: