De eerste week alleen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu De eerste week alleen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

De eerste week alleen

Door: Danilla

Blijf op de hoogte en volg Danilla

11 April 2014 | Spanje, Málaga

Dag lieve allemaal,

Ondertussen zit ik nu al een week in malaga, waarvan de laatste 4 dagen helaas zonder mijn lieve vriendje. Natuurlijk hebben we 2,5e week heerlijk vakantie gehad! We zijn op vrijdag 21 maart nog met een groep mensen(en natuurlijk steve) uiteten geweest bij een italiaan want ik was zo blond geweest om TGI (waar aljos ontzettend graag wilde eten) niet op tijd te reserveren:(. Zaterdagochtend zijn we met een half volle auto naar Amsterdam gereden, wat veel sneller ging dan ik gedacht had! Je zit met zo'n 7uur rijden(inclusief tijd verschil) in Londen vanaf amsterdam! Zeker genoeg redenen om nog een keertje terug te gaan :).

Daarna hebben we saampjes nog lekker een midweek in centerparcs gehad die natuurlijk veeeel sneller voorbij ging dan verwacht. Inpakken voor Malaga was ook zo gedaan, aangezien ik gewoon alle zomerkleren die ik heb maar heb meegenomen, ten slot van rekening zit ik hier gewoon 6 maanden!

Rijden naar malaga ging trouwens ook goed, aljosja heeft het meeste gereden en hebben de eerste dag zo'n 1400 km afgelegd waar we in het noorden van spanje rond Bilbao aankwamen. Daar hebben we van savonds 6 uur tot snachts 1 geslapen en zijn snachts weer verder gaan rijden aangezien het dan veeeel rustiger is op de weg.

Eenmaal aangekomen in Malaga zei de eigenaar van de appartementen dat ik het beste appartement kreeg! En ik kan wel zeggen dat ik dat zeker heb! Ik heb het "penthouse" de bovenste verdieping met een ruime slaapkamer, woonkamer en badkamer. daarnaast heb ik 2 balkons, waarvan de grootste net zo groot als de woonoppervlakte van de woonkamer, slaapkamer en badkamer!! Ook heb ik nog een soort serre met een torentje erop:) Beter had het werkelijk niet gekund!!

Afgelopen maandag was mijn eerste dag hier in Malaga en meteen al was het grootste probleem daar; de taal. Ik had gedacht(gezien het mailverkeer) dat de meesten wel engels konden en dat kunnen ze ook wel, alleen heel erg basic. Dus als ik meer diepte wil over kennis wordt dat lastig en google translate is dan ook mijn beste vriend de komende 6 maanden!

De winkel is qua grootte ongeveer net zo groot als amsterdam maar hier is het externe magazijn in de winkel en wat ik heb begrepen een groot capaciteitsprobleem! Ik ben wel weer ontzettend gemotiveerd om weer van start te gaan en hopelijk weer een hoop dingen in de juiste richting te sturen:).

Het is nog steeds niet helemaal doorgedrongen dat ik niet meer terug ga naar southampton, zoals ik al eerder zei bouw je daar een heel leven op en ineens is dat weer voorbij. Ik ben in een nieuwe winkel, nieuwe culturen nieuwe dingen en toch lijkt het allemaal erg veel op wat ik meemaakte in het begin in southampton!

Na deze 6 maanden gaat het echte leven pas echt beginnen, zoeken naar een baan ben ik al mee bezig, want wat ik heb begrepen van andere backpackers is dat vaak zo makkelijk nog niet! En natuurlijk het samenwonen met Aljos waar we beiden ontzettend naar uitkijken!!

Het weer is geweldig, ontzettend warm en ik zit op dit moment om 10u savonds nog heerlijk dit stukje te typen op het balkon:) Morgen en zondag ben ik vrij, en aangezien zondag hier echt ALLES dicht is ga ik morgen lekker boodschapjes doen en zondag eens kijken of ik een dagje op het strand kan liggen:) Het water was wel nog erg koud vorige week!

Komende week is het hier op donderdag en vrijdag pasen en is Ikea dicht. Deze twee dagen zijn hier heel belangrijk aangezien de mensen hier zeer gelovig zijn. Wat ik heb gelezen op internet is de semana santa een beleving op zich, dus ik zal jullie vast wel wat fotos laten zien in mijn volgende stuk:).

Voor nu welterusten en een heel fijn weekend!!
Lieve groetjes uit Malaga!

  • 11 April 2014 - 22:21

    Marchella:

    Klinkt goed! Geniet van deze nieuwe cultuur & omgeving & zon (ik ben jaloers ;)) groetjes vanuit A'dam! :)

  • 12 April 2014 - 12:20

    Judith:

    Leuk verslag,Nil. Begrijp dus dat je vlakbij het strand zit. loopafstand of een kort autoritje?
    Hou ons op de hoogte,lief.
    Dikke kus,
    Judith

  • 12 April 2014 - 13:24

    Jennifer:

    Leuk om weer wat van je te lezen, nicht! Wat n heerlijkheid! En de omgeving is prachtig he.
    Ook in de buurt zo veel schattige dorpjes. Mijas is een aanrader!
    Geniet lieverd! Xxx

  • 12 April 2014 - 23:54

    Inge:

    Hoi Nil, wat een leuk verhaal! Spannend weer! Toch maar Spaans leren

  • 14 April 2014 - 15:27

    Sas:

    Ola Nil,
    Leuk ook nu weer (nieuwe) reisverslag te lezen,
    klinkt goed zeg waar je terecht bent gekomen, heerlijk om s,avonds
    nog even op één van je balkons te chillen!
    Adios xxx Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7834

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: