De laatste 8 nachtjes - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu De laatste 8 nachtjes - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

De laatste 8 nachtjes

Door:

Blijf op de hoogte en volg Danilla

14 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton



Dag lieve allemaal,

Hier denk ik wel mijn laatste berichtje vanuit Southampton. De laatste week is aangebroken en doordat ik ineens zo ontzettend goed ben geworden in plannen, heb ik nog maar heel weinig te doen! Ik heb een aantal taken die ik dagelijks doe op me genomen, maar die zal ik gaan overdragen in de komende week. Daarbij heb ik ook de afgelopen week een samenvatting gemaakt van alles wat ik hier gemaakt heb en dat zijn uiteindelijk 12 formulieren/documenten geworden.. Al met al best veel denk ik zo! Verder moet ik nog de samenvatting afronden en als PDF opslaan en dan ben ik eigenlijk wel klaar! Heb ik genoeg tijd om van het weekend de inventarisatie te doen en me vast in te lezen voor de volgende opdracht.. Dat is immers een geheel ander vlak als ooit te voren, waar ik dus geen enkele ervaring mee heb, en hopelijk een hele hoop ga leren. Misschien vind ik dat ook leuk en wordt ik wel een sales-muts! Haha ik sta gelukkig nog open voor alles en ben ontzettend benieuwd naar alles!!

Het appartement is klaar en geboekt! Vanmiddag even betalen en dan ben ik daar ook helemaal klaar mee! Ik kreeg al een hele spaanse belofte dat hij het beste appartement voor me zou uitzoeken:P, maar heb ook gevraagd of ze misschien 1 hebben met een balkon, zou ’t heerlijk vinden om savonds lekker met een boek in de buitenlucht een boekje te lezenJ dat vond ik in Kos ook altijd heerlijk.

Ik weet nog heel goed mijn eerste week hier, dat ik niemand kende en ineens in een nieuwe andere ikea in kwam waar ik iedereen moest leren kennen.. het is soms best gek dat ik dat straks weer allemaal ga meemaken.. weer een nieuwe IKEA, weer nieuwe mensen, nieuwe omgeving. Ik ben daarom ook heel blij dat Aljos de eerste dagen met me mee gaat, dat zal een stuk minder eenzaam zijn.

Ik kijk heel erg uit naar een nieuwe opdracht, de zon, de zee lucht, mijn eigen (overpriced) appartement en bovenal meer dan 2 weken samen met Aljosja. Maar toch heb ik hier in Southampton ook een hele hoop geleerd. Ik heb vorige week opnieuw een persoonlijkheids test gedaan, die overigens heel positief was, en mooi weer in m’n “file” kan. Vanmiddag heb ik mijn laatste beoordeling met Michelle en dan ga ik vandaag nog even alles afmaken en dan kan ik me volgende week lekker de hele week inlezen in m’n nieuwe opdracht, overdragen van dingen en beginnen met inpakken! Aljos komt vrijdag aan en dan zit het er al weer op.. het is gek om je ineens te beseffen dat je hier weer weggaat, daar heb ik eigenlijk helemaal niet bij nagedacht dat ik ook weer wegga, ik ben in een erg korte tijd zo gewend geraakt aan alles.

Gelukkig heb ik nu voor mezelf een veel beter overzicht wat ik wil gaan leren tijdens mijn opdracht. Ik heb genoeg dingen die ik wil veranderen en wil leren. En ik heb ook genoeg dingen die ik wil bekijken in de omgeving. Daarom ben ik ontzettend blij dat ik mijn auto lekker meeneem en dat ik veel meer van de omgeving kan zien. Ik kijk er nu al uit om lekker naar andere mooie stranden te gaan, dagje marokko, misschien nog madrid of barcelonaJ gewoon lekker genieten en veel meer doen als ik hier gedaan heb! Ik ben ook vooral toe, opnieuw, aan een boterham kaas. Ik denk dat ik dat soort beleg ook gewoon lekker meeneem naar malaga :D. Kaas, pindakaas, stroop en natuurlijk hagelslagJ. Een van de fijnste dingen van werken in Spanje en in de zomer is dat er heerlijk veel zon is, en dan heb ik ook nog eens het geluk dat ikea malaga iedere zondag is gesloten! Dus ik ben sws iedere zondag vrij wat natuurlijk heerlijk is.

Het backpacken maakt een ander mense van me. Het leven alleen, er mee om moeten gaan, en moeten wennen aan een andere omgeving, andere mensen, andere culturen, andere gewoontes, alles is anders. Daardoor leer ik ook heel erg waarderen wat ik heb en hoe verwend ik ben in Nederland. Zelfs in vergelijking met engeland is dit een groot verschil en dat had ik nooit gedacht... nu op naar spanje en eens kijken of ik dan nog steeds denk dat ik verwend ben als ik 6 maanden leef in de zon !:)

De laatste week staat vooral in ’t teken van gezelligheid en leuke mensen. Vanavond ga ik met Steve naar de pub, hij was gisteren jarig dus we gaan daar eten. Morgen werken en daarna thuis op de bank neerploffen. Zondag met Hayley en Barry eten, maandag met Valentina, dinsdag met Eline, woensdag de laatste keer met steve thuis, donderdag met logistiek een afscheidsetentje en vrijdag etentje met Aljosja en de rest bij TGI. En dan vertrekken we zaterdagochtend vroeg... het zal druk worden, maar ik ga lekker vlot inpakkenJ. Zal hopelijk zo gedaan zijn:P al denk ik dat dat nog best tegen gaat vallen haha!

Nou ik ga nog even mijn samenvatting afschrijven, iedereen geniet lekker van je weekend, ik ben op zaterdag 29 maart bij IKEA Amsterdam dus kom vooral langs om even een praatje te makenJ.

Nu voor de laatste keer:

Liefs uit Southampton,

Cheers!

Danilla


  • 14 Maart 2014 - 14:04

    Di Mama:

    Je denkt toch niet dat ik tot de 29e wacht he..............
    xxxx di papa en di mama

    ps,stop zakdoeken in je tas......de hele week,zal je nodig hebben ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7840

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: