De laatste 3 weken. - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu De laatste 3 weken. - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

De laatste 3 weken.

Blijf op de hoogte en volg Danilla

28 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Dag lieve allemaal,

Hier weer een leuk verhaaltje uit het geweldige Southampton!:). Na vandaag nog 3 weken.. nog maar 3 weken en dan is het eerst half jaar gewoon alweer afgelopen. Als je het nu zo zegt, is het echt veel sneller gegaan als dat het daadwerkelijk voelt. Vooral de eerste 3 maanden, dat ik heel erg moest wennen aan de mensen, mijn rol en verantwoordelijkheden en erg toeleefde naar December waarin ik lekker 2 weken thuis was, zijn de laatste 3 maanden onzettend snel gegaan. De opdracht is zo goed als af. Ik doe eigenlijk nu allemaal extra’tjes die indirect onderdeel zijn van mijn opdracht. De opdracht was vooral het verlagen van het inventarisatie resultaat. Door de eerste maand (september) in amsterdam gewerkt te hebben en daar informatie te vergaren over hoe het eraan toe ging in Amsterdam, heb ik hier al vrij snel dit inventarisatie resultaat omlaag gegaan. Sterker nog toen ik in december in nederland was, bleek dat die week het resultaat behaald was! Whoehoe! En nu, 9 weken later, zitten we nog steeds op dit resultaat. Dit bereiken is natuurlijk ontzettend fijn! Het tweede onderdeel van de opdracht was het creeeren van meer bewustwording van de inventarisatie. Dit is ook zo goed als bereikt door samen met Rosie (een andere SSS-medewerker) trainingen te maken voor medewerkers waardoor iedereen zich (hopelijk) meer bewust wordt. Het plan is om deze trainingen deze week nog af te maken(moet alleen nog even de presentatie uit-typen) zodat ik deze met Rosie volgende week kan doornemen. Daarnaast heb ik nog eens 3 heel fijne formulieren gemaakt waardoor dingen net even wat sneller gaan. Allemaal via excel waardoor de papier manier verdwijnt en iedereen weer wat meer “sustainable” wordt.

Deze laatste 3 weken zullen dus gevuld zijn met het afronden van al mijn taken, ik heb nog wat kleine extra dingetjes die ik wil regelen en mijn dagelijkse taken die ik op mezelf genomen heb; overdragen. Daarnaast is het natuurlijk nog maar eens afwachten of alle energie en imput die ik heb gestoken in dit tot een betaer resultaat te maken, daadwerkelijk wordt volgehouden, ook als ik straks weg ben. Ik ben nu natuurlijk nog gemotiveerd en ga achter dingen aan. Ik hoop dat ik het op de juiste manier overdraag waardoor mensen er nog steeds gebruik van zullen blijven maken... Laten we dat hopen. Ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die ik moet overdragen en die ik nog moet doen. Ik ben in die 5 jaar dat ik studeerde en stage liep bij ikea en natuurlijk het afstuderen nog NOOIT zo geordend geweest. Ik heb to-do lijstjes en geloof ’t of niet, ik kan ze ook nog eens bijna allemaal afvinken iedere week, en zo niet verplaatst t naar de week erna. Ik doe er nu zo min mogelijk punten bij omdat ik weet dat ik reeel moet blijven en gewoon moet afmaken wat er van me verwacht wordt. Al het extra werk is leuk, maar als ik daar niks mee doe is dat ook prima.

In deze laatste 3 weken moet ik onder andere nog mijn laatste Backpacker-competence invullen met michelle. Ik ben van plan om een overzicht te maken van de start naar ’t einde van nu.. Om te zien hoe en of ik vooruit gegaan ben op deze punten. Als je die allemaal naast mekaar heb, kan je ook veel beter zien hoe ik als persoon veranderd ben. Ik denk dat ik zeker gegroeid ben. Ik heb voor m’n gevoel een heel andere denkwijze. Denk verder, kijk of mensen het ook kunnen uitvoeren zoals ik dat zou doen. Ik heb een sterkere wil gecreeerd om dingen te veranderen waarvan ik denk dat dit op een andere wijze beter kan. Ik heb geleerd anderen te motiveren, uit te leggen wat het belang is van wat zij doen en wat het hun opleverd. Als persoon binnen IKEA ben ik niet alleen gegroeid, ook privé. Ik denk dat ik mijn communicatie skills beter heb ontwikkeld, kan nu meer motiveren en sterker beargumenteren als het gaat over iets wat ik interessant vindt. Daarnaast is het soms heel belangrijk om er bij stil te staan dát ik nu in engeland zit, dát ik iets bijzonders doe. Je raakt er na 6 maanden zo aan gewend dat je een bepaalde rol vervuld in een organisatie, dat het realiseren van het feit dat ik de enige was voor ’t laatste half jaar iets is wat je doet beseffen en bewust maakt van het hele gegeven. Dit maakt dat je het nog intenser meemaakt.

Na 6 maanden weggeweest te zijn van huis met nog geen 2,5e week in Nederland kan ik niet meer zeggen dan dat ik ontzettend zin heb om naar huis te gaan. Niet omdat ik ’t hier niet leuk vindt, maar omdat ik al m’n geliefden zo mis. Het is haast gek hoe je een heel bestaan hier opbouwt, start vanaf 0, en eigenlijk nog een heel leven hebt in Nederland. Ik heb dat leven in Nederland natuurlijk niet afgesloten, ik ben daar immers maar een jaar uit, maar op pauze gezet. Ik mis Aljosja ontzettend, we skypen veel, maar iemand continue om je heen hebben, een normaal gesprek voeren enzo is veel fijner. Ook mams zus en pap mis ik, het is gek om niet even bij m’n ouders te eten, even langs te gaan voor een bak koffie, want dat heb ik mam vroeger altijd beloofd:P, en alle leuke dingen die ik doe met al mijn lieve vrienden, ik heb hier nu nog meer vrienden waar ik leuke dingen mee doe. Zoals vorige week zaterdag ging ik met Rosie, Blake, Barry en Hayley uit eten voor Rosie’s verjaardag, ontzettend gezellig, veel gelachen en niet eens in de gaten gehad dat whatsapp een storing had :P. Zij maken het hier leuk voor me dus dat scheelt enorm. Morgen ga ik met Rosie naar Portsmouth, daar is namelijk en OUTLET CENTER. Dus dat wordt shoppen, dat begrijp je :P. Volgende week nog ergens met Valentina wat eten/afspreken en op vrijdag 21 maart met Aljosja(<3), Steve, Hayley, Barry, Rosie en Blake, waarschijnlijk komen er nog wel meer bij, uiteten bij TGI Fridays, want dat was de enige eis die Aljos had om mij op te halen. Dan gaan we samen zaterdag 22 naar huis, zus’ verjaardag vieren en heel leuk cadeautje geven :D, zondag met Ricky en Aljosja naar Need for Speed en ma-vr lekker naar Centerparcs om eens een midweekje te genieten en te ontspannen want dat heb ik, moet ik zeggen, wel nodig. Na zo’n half jaar vol inspanningen, indrukken, leren en aanpassen ben ik daar aan toe.

Ergens in de eerste week van April rijden Aljos en ik dan samen naar Malaga. Het appartement is afgelopen woensdag bevestigd (YES!!) dus nu kunnen jullie officieel al je tripjes boeken naar malaga! (natuurlijk wel in overleg hehe) Ricky komt z’n zomervakantie vieren, Aljosja komt natuurlijk en hopelijk komen pa ma zus ook nog even langs:).

Ik ga nog even verder met mijn laatste puntjes op de i-zetten! En dan lekker vanaf 4u (5u bij jullie) genieten van 2 dagen weekend:).

Heel veel liefs!!!
CHEERS!
Danilla

  • 28 Februari 2014 - 10:59

    Di Mama:

    ff snel gelezen,we zijn druk op et werk ;-) leuk verslag weer. EN HOU JE IN MORGEN !!! Anders moet pa nog een trekhaak monteren en een boedelbakkie huren voor je !!! dikke kus van di papa en di mama XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 7882

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: