De laatste 7 weken - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu De laatste 7 weken - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

De laatste 7 weken

Blijf op de hoogte en volg Danilla

04 Augustus 2014 | Spanje, Málaga

Dag lieve allemaal!

Hier weer een berichtje uit het ontzettend hete spanje:). Het is hier iedere dag zeker rond de 30 graden en het rijden van een cabrio is ineens een stuk leuker geworden! Vrijwel iedere dag terug naar huis vanaf werk, met het dak open, want door het zwarte dak, is de hitte niet om aan te voelen in de auto! Dus dan maar lekker misbruik maken van de situatie door gewoon altijd met dak open te rijden!

Verder ben ik de hele afgelopen week ziek thuis geweest. Had weer eens last van m´n rug, maar zo erg heb ik denk ik nog nooit gehad. Woensdag zelfs naar een nederlandse dokter hier geweest(thank god voor al die nederlanders die hiernaartoe op vakantie komen of wonen!!) en heb daar een injectie gekregen tegen de pijn. Deze werkte ontzéttend goed, dat ik er heel vrolijk en slapeloos van werd zien we maar als een leuke bijwerking:P. De pijn is nu gelukkig weer zo goed als weg/handelbaar dat ik vandaag weer aan het werk ben. Dit betekend ook dat mijn opdracht een beetje stil kwam te staan, maar heb voor deze week weer een lekker werklijstje gemaakt, die ik hopelijk allemaal kan afvinken deze week. Werken met lijstjes is echt mijn ding geworden en houdt het overzicht echt heel makkelijk! Nu nog hopen dat ik dat straks ook allemaal kan volhouden:P.

Het einde van het backpacken komt steeds dichterbij. Het zijn nog maar 7 weken werken.. 7 van de 52 zijn er nog maar over!! Voor nu nog steeds geen concrete plannen voor wat na het backpacken, maar zoals ik al eerder zei, als ik hier wel wat van weet, krijgen jullie het zeker te horen:). Het leukste lijkt me om weer bij Customer Relations te werken. Ik kom hier natuurlijk vandaan en ik merk wel dat vrijwel alles wat ik leer, ik ook probeer toe te passen op CR. Daarbij doe ik ook zo veel ideeën op die ik zou willen toepassen bij CR om er een betere afdeling van te maken, dat ik in ieder geval weet wat ik wél wil, wat natuurlijk ook altijd van waarde is. De komende weken zal ik me ook concentreren op wat ik allemaal nog wil leren, voordat ik de “echte” wereld weer in ga, hoe je het went of keert, voor iedereen gaat het leven door, mijn leven staat een beetje stil omdat ik weg ben. Ik heb zo ontzettend veel geleerd in dit jaar, dat had ik nooit kunnen bedenken van te voren. Deze ervaring is van zo ontzettend grote waarde geweest, dat ik dat denk ik nog meer realiseer als ik eenmaal op een nieuwe functie zit. Natuurlijk kijk ik ook heel erg uit naar eind september, maar dit is meer omdat ik Aljosja zo mis. We wisten natuurlijk al vrij snel dat ik voor een jaar weg zou gaan, maar zo´n lange afstands-relatie zou ik werkelijk niemand aanraden..Skype is nog steeds een van onze beste vriendjes(zolang vriendje internet natuurlijk ook meewerkt he.. dat zou ook een hele hoop schelen als dat gewoon altijd het geval was........)

Donderdag komt Zus aan! Eindelijk na m´n kleine zusje 4 maanden gemist te moeten hebben, worden de blondjes donderdag weer herenigd :D. Ontzettend veel zin in, en gaan er leuke 5 dagen van maken. Waaronder winkelen, want ja dat heb ik al 2 maanden niet gedaan, en chillen op het strand. Het voordeel van mekaar 4 maanden niet zien is dat je mekaar genoeg te vertellen hebt! Zus vertrekt dan weer op dinsdag waarna pa en ma vrijdag aankomen en hier een week blijven, ook echt heerlijk om mam na 3,5e maand en pap na bijna 4,5e maand weer te zien. Daarna kom ik natuurlijk nog een weekje naar huis waarin ik lekker ga genieten van m´n vent, familie en mn lieve vriendjes die ik dan allemaal al bijna 5 maanden niet gezien heb.

Een van de eerste dingen die ik ga doen is sushi eten. Goh wat mis ik dat zeg. Ik denk dat wij in Nederland toch wel een van de meest multi-culti landen zijn qua goed eten. Hier in Spanje houden ze ook van lang natafelen, wat heel veel scheelt, want in Engeland werd je bijna weggekeken, menigmaal ook met Valentina in een deuk gelegen omdat we nog wilden blijven zitten na het eten. Maar Nederland heeft alles. En als ik 1 ding moet noemen wat ik heb geleerd buiten IKEA van het backpacken is het wel het waarderen van Nederland. Ik weet dat niet iedereen het daar mee eens zal zijn, maar doordat ik een jaar in 2 verschillende landen in Europa heb gewerkt, leer je pas waarderen wat wij allemaal hebben in Nederland, en echt.. dan doen we het zo slecht nog niet. Een voorbeeld... ik kan bijvoorbeeld niet wachten dat ik weer in Nederland kan rijden.. De wegen zijn hier zo verschrikkelijk slecht dat ik er straks waarschijnlijk aan moet wennen dat ik niet meer in trilstand in de auto zit, dat ik voor drempels niet hoef af te remmen en terug naar 1 schakelen omdat ze zo belachelijk hoog zijn, en dan nog niet te spreken over het rijgedrag van die Spanjaarden, want echt.. soms word je daar gewoon bang van.. alsof ze hun rijbewijs kregen bij een pakje boter. Net als het loon in Nederland. Natuurlijk zijn de kosten verschillend in zowel Spanje, Engeland en Nederland, maar geloof me, we doen het niet slecht hoor. Even ter vergelijking, hier in Malaga verdient een gezin per jaar gemiddeld €20.000 in Amsterdam is dit 1,5 keer zoveel namelijk €35.000 en in Southampton is dit wel hoog, ongeveer 40.000€, maar hier zijn appartementsprijzen van zo´n 1000€ per maand voor een klein 2 kamerappartement weer heel normaal. Grote verschillen terwijl we allemaal in Europa wonen. Bij mij staat Nederland weer gewoon op nummer 1 om te wonen hoor, ons kleine kikkerlandje doet het zo slecht nog niet! Ook het feit dat ik straks weer iedereen kan verstaan zal wel even wennen zijn. Ik ben in Engeland halverwege natuurlijk bijna 2 weken thuis geweest, maar nu echt 5 maanden niet in Nederland, dat ik straks weer allemaal gele kentekens zie(ja ieder filmpje o.i.d. wat ik zie van Nederland denk ik he allemaal gele kentekens! En ja dat doe ik ook iedere keer weer...) iedereen kan verstaan, en ik weer de debiel op de weg ben, kan ik eerlijk gezegd niet op wachten:).

Lieve allemaal, ik ga me nu weer focussen op mijn laatste 7 weken knallen in dit bloedhete land, onder de bloedhete zon onder het genot van een cabrio, onder een parasol op het strand. Heel veel liefs en tot snel!

Danilla

  • 04 Augustus 2014 - 15:27

    Di Mama:

    Nou ik hoop dat ik ook aan die hitte kan wennen,gelukkig voor maar 7 nachtjes i.p.v. een stuk of 180 ;-) DIKKE KUS van di papa en di mama tot volgende week. en dan kan je lekker bij ons in et zwembad komen hihihihi

  • 05 Augustus 2014 - 19:35

    Inge :

    Wat een leuk verhaal weer Danilla!
    Hahaha! Je kan ook nog schrijfster worden

  • 05 Augustus 2014 - 19:39

    Inge:

    Nou moe, de helft van m'n mail is weg! Ik wou nog zeggen dat ik het fijn vind dat Je zus en je ouders komen! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7831

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: