Verjaardag, noodles en vuurwerk. - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu Verjaardag, noodles en vuurwerk. - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

Verjaardag, noodles en vuurwerk.

Blijf op de hoogte en volg Danilla

08 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Dag lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie,

Hier weer een berichtje vanuit het grijze southampton. Allereerst nog maar 2 nachtjes slapen en dan komt mijn lieve vriendje naar southampton:D. Samen mijn verjaardag vieren, wat ik overigens wel gek vindt om die niet thuis te vieren, samen eten met IKEA collega’s en een dagje naar Londen:). Daarnaast maak ik veel vooruitgang met mijn opdracht wat natuurlijk ook nog eens hartstikke leuk is!

Afgelopen week was erg leuk:). Ik heb dinsdag sushi gegeten met Hayley, een collega die samen met haar vriend Barry, uit Australie zijn gekomen om te komen werken ‘aboard’. Zoals zij het zelf zeggen, hebben ze hun eigen backpackersprogramma gemaakt. Ze zijn beiden leuk en gezellig, en Hayley kwam naar me toe: Barry heeft vanavond gameavond met zn vrienden, heb je zin om ergens wat te eten? Nou had ik al een aantal keer met hun zitten kletsen en vond ik ze erg leuk, dus zei ik meteen ja! Savonds gaf ze toe dat ze het eigenlijk wel spannend vond om me mee te vragen hihi, maar het was erg gezellig, en maandag gaan we met z’n vieren, Hayley, Barry, Aljos en ik bij TGI Fridays eten. Iets wat ik uit Amerika heerlijk vind en ik Aljos mee naartoe wil nemen, en aangezien Hayley zei dat ze wel eens wat wilde eten met zn vieren gaan we dat gezellig doen:). De volgende afspraak met Hayley is ook al gemaakt, dan gaan we Tapas eten :D.
Gisteren ben ik weer met Valentina wat wezen eten. We gingen naar Wagamama, was ik nog nooit eerder geweest, maar het was erg lekker!!! Noodles met biefstuk:). Wel heb ik gemerkt dat uiteten gaan (dus bediend worden) veeeeel duurder is dan een take-away. Morgen ga ik samen met Valentina en haar vriend Marco naar een vuurwerkfestijn hier in Southampton. 5 maart is hier een soort ‘feest’ iets, waar ze allemaal vuurwerk afsteken omdat iemand meer dan 400jaar geleden het Parlement wilde bombarderen en de Koning van toen wilde vermoorden... heel logisch om dat 400 jaar later nog te vieren, niet eens te herdenken:P. Mocht het weer niet meewerken, gaan we denk ik gewoon wat drinken. Marco is ook een backpacker dus dat is helemaal leuk:).

Nog maar 2 nachtjes en dan komt m’n vent lekker hierheen een paar daagjes vertoeven. Zondag ga ik Aljos samen met steve halen en dan brengt steve ons naar het hotel waar we de komende dagen verblijven. Maandag lekker eten met Hayley en Barry dus, en dan dinsdag, op mijn verjaardag, gaan we samen een dagje naar London. En daar ben ik nog nooit geweest én dat doe ik samen met Aljos én ook nog eens op mijn verjaardag:). Goed begin van mijn 24e levensjaar! Niet met mama en papa en zus zijn met mijn verjaardag voor het eerst is ook wel gek. Sterker nog om niet in Nederland te zijn is wel heel gek.. Maar ik ben echt ontzettend blij dat Aljos er is. En dan gaat ie woensdagavond alweer weg.. de dagen zullen vast voorbij vliegen! Maar dan is het ook nog maar 5,5e week voor we elkaar weer zien, en dan ben ik lekker weer in Amsterdam. Ik mis jullie allemaal ontzettend, de vrijheid om op een saaie zaterdagavond de auto te pakken en naar iemand toe te rijden om iets te doen, maar mijn tijd vliegt hier ook echt voorbij. Het is gewoon al 6 weken.. Sterker nog.. ik heb nog maar 17 weken om mijn opdracht tot een einde te brengen!!!

Uiteindelijk waarom ik hier ben is natuurlijk de opdracht. Zoals ik al vertelde gaat deze over de voorraad. Het belangrijkste doel voor dit jaar is om het doel te halen, en dat is de kosten verlagen. Nu is dat natuurlijk wat ieder bedrijf wilt, en ik had ook in eerste instantie gedacht dat dit nog wel eens heel moeilijk kon worden. Nu moet ik zeggen... dat valt dus even mooi tegen! Haha. Heb vorige week zelf de inventarisatie gedaan en afgelopen maandag waren de resultaten al bekend, en dat was echt heel goed.. heeeeel fijn. Het motiveert ontzettend om zo snel al resultaten te zien nu nog mijn collega, die oud en rimpelig en niet zo gek op veranderingen is, zo ver krijgen dat hij een beetje dieper en verder nadenkt en alles even goed doet, in plaats van zoveel lullen en nergens iets van afweten... maar dat is voor mij persoonlijk ook heel goed om daar dicht naast te staan en hem te begeleiden in het veranderingsproces.

Ik ga nog even wat doen voor vandaag, over 3 uur ben ik lekker 5 dagen vrij en ga ik lekker genieten met mn vriendje!

Cheers

  • 08 November 2013 - 14:11

    Ricky Van Tol:

    Ik neem gewoon even 5 minuutjes om jouw verhalen te lezen. Jammer dan baas, dit is belangrijk. Ik heb al een leuk kado voor je bedacht, vertel ik je volgende week wel. Vuurwerk had je me nog niet verteld. Veel foto's maken hoor! Groetjes! X

  • 08 November 2013 - 14:57

    Esther:

    Geniet lekker van je verjaardag/London en natuurlijk van je vent xxx

  • 08 November 2013 - 15:54

    Desney:

    Ik mis jou ook zus, dat je jarig bent ban de week maar dat we het ook weer niet vieren is heel vreemd! Maar ik heb wel een leuk kado voor je! Ga er niet te veel over zeggen! Ikia je zus en ik ben trots op je dat je de opdracht makkelijke aankan! Kusss je zussie

  • 08 November 2013 - 18:01

    Judith:

    Hee lief, lekker dat je binnenkort je kerel weer ff in je armen hebt. Dat lijkt mij wel een gemis hoor. Des te meer moeten jullie dan ook genieten want die dagen vliegen om. Hou ons lekker op de hoogte en spreken elkaar snel. Oh ja,Donna mist je en geeft je een hele dikke kus!xx

  • 08 November 2013 - 19:22

    Dillian:

    Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat! Nu even een paar heerlijke daagjes genieten en dan kan je er weer even tegenaan, you can do iT! Xx

  • 08 November 2013 - 21:01

    Manon:

    Hey lieve Nilla,

    Lekker genieten van je vrije daagjes en van je verjaardag, samen met je vent!
    Allemaal heel anders dit jaar, maar dat maakt het ook wel weer heel bijzonder!

    Liefs Manon xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 7832

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: