Londen, naar huis en Engels eten - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu Londen, naar huis en Engels eten - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

Londen, naar huis en Engels eten

Blijf op de hoogte en volg Danilla

23 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Dag lieve allemaal,
Daar ben ik weer met een stukje vanuit het heerlijke Southampton. Het is vandaag voor het eerst een beetje zonnig. De afgelopen week eigenlijk alleen maar regen gehad, ben afgelopen 5 dagen met de fiets geweest, en gelukkig steeds als ik naar werk moest was het droog, op 1 keer na.. maar dat valt dan nog mee :P. Afgelopen weekend heb ‘k gewerkt. Ik moet zeggen dat ik dat niet eens zo erg vond hoor. Lekker rustig, en op dat soort momenten kan ik veel leren. Er zijn heel weinig managers in het weekend, niet zoals bij ons in amsterdam. Denk dat we met 6 man op het kantoor zaten zaterdag en zondag! Maandag ben ik na het werk met een collega, Valentina, en een huisgenootje van haar wezen eten bij een tent hier in het centrum. Alles was op maandag voor de helft, dus dat was erg leuk haha! Hebben gezellig zitten kletsen, en werd net alweer uitgenodigd om morgen weer met haar wat te etenJ. Erg fijn dat er iemand is die goed begrijpt hoe moeilijk het is om een beetje contact te leggen met de Engelse IKEA’nen. Ze zijn allemaal best sociaal, praten met je enzo, maar uitnodigen zoals Valentina dat deed, heeft nog niemand gedaan. Ik ben nu best blij dat ik met Steve woon, want dan heb je toch wel veel meer aanspraak als dat ik nu alleen gewoond zou hebben. Dus dit is eigenlijk toch wel veel leuker dan ik had verwacht.

Facetimen is trouwens ook erg fijn. Zie m’n lieve vriendje minimaal 1x per dag digitaal, en met mams, zus en paps doe ik dat ook regelmatig. Gisteren zelf een half uur met mams, zus en aljos zitten meekijken naar een DVD van kerst ’97 en ’98, dan is het internet toch maar een geweldige uitkomst. Zonder het internet zou ik ook veel meer heimwee gehad hebben, maar ik red het tot nu toe prima. Kijk ontzettend uit naar november, lekker met Aljos naar Londen en samen zijn na 6 weken zonder elkaar geweest te zijn. En natuurlijk naar December, dan ben ik lekker eerst een dagje met Zus en Mart in Londen en dan ga ik zondag avond de 22e, lekker met het vliegtuig naar huis :). En Aljos is zowaar ook 12 dagen vrij, dus dat is ook nog eens heerlijkJ. Natuurlijk kom ik ook een middagje naar IKEA, om iedereen even gedag te zeggen J. Veelste veel plannen in die korte 2 weken, maar dat komt ook wel goedJ.

Het tweede weekend van December ga ik ook naar Londen voor een soort meeting met de andere backpackers die op dit moment ook in Engeland zitten. Toevallig apptte Maaike (oud collega van ikea voor de mensen die niet bij ikea werken:P) dat zij dat weekend ook in Londen zit! Dus wij gaan ook even een meet-up doenJ. Toch een groot voordeel van het in Engeland zitten, dat je eigenlijk heel dichtbij zit om mensen te ontmoeten.

Verder gaat de opdracht nog steeds erg goed, het is erg leuk, en ik leer meer en meer iedere dag over het gehele proces. Ook scheelt het enorm dat ik Aljos ook kan vragen over dingen als ik ’t zelf niet weet, en ik kan natuurlijk iedere IKEA collega meteen een mail sturen. Iedereen reageert altijd zo leuk en behulpzaam als ik ze mail, vind ik echt super!!! Het leuke van het backpackersprogramma is de ervaring. Ik werk dan wel in een andere winkel, maar in werkelijkheid verschilt het helemaal niet zoveel van Amsterdam. Het is en blijft IKEA en je voelt je hier eigenlijk meteen op je plek en je wordt heel makkelijk opgenomen in het werken. Maar... ze gaan stoppen met het programma zoals het er nu uit ziet. Ontzettend jammer voor de volgende generatie, maar dat doet mij nog meer waarderen wat voor gigantisch bijzondere kans ik heb gekregen. Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger naar mijn volgende half jaar. Daar ben ik immers de hele zomer, dus ik hoop een beetje op een goede locatie (spanje, italie, griekenland, AMERIKA <3, of iets met zon en lekker eten:P) zodat Aljos lekker met mij vakantie kan vieren daar. Ook ben ik benieuwd naar de opdracht. Ik moet zeggen dat wat ik nu doe, ontzettend leuk vind. Ook moet ik al een beetje gaan bedenken wat ik wil doen. Daarom is het ook belangrijk om ook met andere afdelingen mee te lopen, en daardoor een beetje te kunnen bepalen waar ik wil gaan werken na de opdracht.

Het winkelen hier is echt geweldig:P. Ik kan gewoon niet naar het centrum gaan, zonder iets te kopen.. het is echt heel erg hoor. Maar alles wat ik geweldig vind zit hier:P MAC Cosmetics, Hollister, H&M, Primark, New Look, River Island, LUSH! Oh my.. als je in engeland ooit bent. Ga naar Lush. Ik weiger het denk ik nog in Nederland te kopen. Het is ontzetttttttend overpriced in NL. Ik heb een douchegel die naar snoepjes ruikt, hier gekocht voor 10£(12eu) die in Nederland gewoon 23eu kost... belachelijk. Het zelfde met MAC, scheelde bijna 9eu met een poeder die ik heb gekocht. Ze zeggen altijd “ooohhh dat engeland is duur joh”, maar ik moet zeggen dat dat echt wel reuze meevalt. Nou heb ik met Steve een afspraak gemaakt waarin ik heb 20£ per week betaal voor het eten, 3x niks dus.. en ik dus ook lekker kán shoppen:P Ik weet in ieder geval zeker dat ik thuis kom met een hele hoop leuke kerstcadeautjes :D.

Nou tot zover mijn avonturen weer vanuit het nog steeds zonnige Southampton. Tot snel!
Liefs Danil

  • 23 Oktober 2013 - 17:42

    Manon:

    Lieve Nilla,
    Ik heb je verhaal weer met heel veel plezier gelezen!
    Dikke kus van Manon.
    Xxxxxxxxxx

  • 23 Oktober 2013 - 17:52

    Di Mama:

    Ben zo blij dat je het daar naar je hebt !!
    Dit is zo'n mooie kans om wat van de wereld te zien en ook nog te werken ;-) en wij zijn ook benieuwd waar je het 2e gedeelte terecht komt,nog ff geduld hebben dus.
    Nou dikke kus uit een best wel warm maar winderig Amsterdam,di papa en di mama XXX

  • 23 Oktober 2013 - 18:50

    Inge:

    Lieve Danilla, jeetje! Ik ben best trots op je als ik dat allemaal lees. En ook wel een beetje jaloers. Geweldig dat je deze kans gekregen hebt maar niet voor niks. Ik denk dat je het gewoon in je hebt

  • 23 Oktober 2013 - 19:23

    Jennifer:

    Fijn om weer wat te horen nicht! Super leuk om dit
    mee te maken en ben ook heel benieuwd war
    de volgende bestemming wordt!
    Have fun!

  • 24 Oktober 2013 - 08:25

    Sharon:

    Lieve Danillia! Zo te horen heb je het goed naar je zin (en wat heerlijk dat je het shoppen niet hoeft te missen ;)). Leuk dat je Maaike gaat zien! Doe haar de groeten van me :). Ik ben benieuwd naar je volgende ervaringen, genieten daar! x Sharon

  • 24 Oktober 2013 - 16:35

    Simone :

    :-D leuk moppie :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 7875

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: