Leuk verjaardagscadeautje :D - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu Leuk verjaardagscadeautje :D - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

Leuk verjaardagscadeautje :D

Blijf op de hoogte en volg Danilla

16 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Dag lieve allemaal,

Ondertussen ben ik alweer 2 weken aan het werken in Southampton. Ik moet zeggen dat het nog steeds IKEA is, en in die wereld niet zo veel verschilt.. Behalve dan dat ze continue engels tegen me lullen :P. Dat gaat me eigenlijk steeds beter af, hoef niet meer continue te schakelen. Alleen soms als ik een hele avond met Aljos of mama of Ricky of Sam heb zitten appen, en Steve praat tegen me dat ik even moet omschakelen naar ohja, we praten hier engels:P. Verder gaat alles eigenlijk goed. Heb gelukkig een heel leuk vooruitzicht naar m’n verjaardag. Ik heb immers het leukste cadeautjevan mn ouders gekregen. Het leukste cadeautje van de hele wereld komt dan hier op visite, m’n eigen vent:D. Aljos komt lekker 3 nachtjes hierheen en kan ik ‘m lekker southampton laten zien, laten genieten van het geweldige engelse eten (NOT!!! maar daar kom ik nog op terug:P) en we gaan samen een dagje naar Londen. Heerlijk om hem even om me heen te hebben, en we zijn beiden aan het aftellen(nog maar 25 nachtjes xD).

Ik moet zeggen dat ik best makkelijk gewend ben en al goed opweg ben met mijn opdracht. Zowaar eergisteren al iets kunnen oplossen en moet zeggen dat dat een fijn gevoel is! De opdracht is nog steeds heel erg leuk, en ben nu goed bezig met deze afbakenen. De voorraad van de winkel in z’n geheel is zo gigantisch dat het werkelijk onmogelijk is om alles te doen wat ik zou willen veranderen. En daarbij werken de Engelsen niet zo mee.. Het lijken wel een stelletje autisten die niet goed te managen zijn. Ik ben zelf gewend om, wanneer er iets niet goed gaat, er een nieuwe routine geschreven wordt door managers, je deze als medewerker gewoon uitvoert. Hier werkt dat dus niet zo. Managers hebben weinig overmacht. Een verandering gaat hier als:”Zou je misschien toevallig tijd vinden om het eens op deze manier te doen? Misschien alsjeblieft?”. Moet zeggen dat ik blij ben dat het maar een half jaar is. Hier naar toe verhuizen zou ik echt niet kunnen doen!

De mensen zijn hartstikke aardig, toevallig gisteren kwam er een meisje naar me toe. Valentina zij komt uit Italie, maar is hierheen verhuist omdat zij werkervaring wilde opdoen in het buitenland. Haar vriend, is een backpacker! Ze kwam spontaan naar me toe:” He! Ja ik weet dat het soms voor een backpacker moeilijk is om ergens in opgenomen te worden, wat zeg je ervan dat we volgende week wat leuks gaan doen?”. Zo lief! En ze is nog leuk ook dus dat scheelt:P. Maar de Engelsen zijn erg op zichzelf, en ik merk dat wij toch wel een stuk socialer zijn, en sneller iemand mee op sleeptouw nemen. De zoon van Steve bijvoorbeeld is net zo oud als ik, maar toen we vrijdag avond in de pub gingen, kon hij pas echt een gesprek voeren... Terwijl ik ‘m al een aantal keer had gezien.. Wat ik zeg erg op zichzelf, en ik denk dat wij al veel sneller een gesprek aanknopen met mensen :P, of misschien heeft m’n moeder me dat wel geleerd, door gewoon altijd tegen vreemden aan te lullen als ze boodschappen gaat doen ofzo, he mam :P.

Dan is er nog het eten... Tja.. het eten. Ik dacht dat het eten bij IKEA Amsterdam niet zo uitgebreid was, maar wat een luxe in vergelijking met dit zeg. Hier eten de ze de he-le-dag-warm... wordt er eerlijk gezegd nu al doodziek van. Daarnaast is het ook gewoon nog eens slecht, en wil ik gewoon zoooooo graag een broodje kaas van de kaasboer in weesp.. Een van de eerste dingen die ik ga doen als ik terug ben in December. Bij IKEA zijn er ’s morgens sausages met aardappelrusti dingetjes, smiddags pasta of fish-n-chips(heel simpel vis met patat) dan wel aangebakken patat, of vette lasagna, en dan gewoon ’s avonds bij Steve warm eten. Hij kan overigens echt heel goed koken! Hij heeft al kip risotto, chicken curry, zeebaars, spagetti en natuurlijk fish-n-chips voor me gemaakt. Echt een luxe wat ik moet geloven heeft nog geen enkele backpacker dit gehad dus ik vind het helemaal prima!

Verder kom ik lekker in december naar huis van 22 december – 2 januari zodat ik lekker de kerstdagen bij m’n vriendje en familie ben en het nieuwe jaar met hun kan inluiden. Daarnaast lekker genoeg tijd om te socializen met al m’n leuke vriendjes en vriendinnetjes. Dat, moet ik eerlijk zeggen, mis ik wel heel erg hoor. In de weekenden doe ik niet zoveel, ook omdat ik nog niet echt mensen ken en de stad niet zo veel aan is. Het is allemaal heel laag gebouwd, is niet veel te zien, en het is allemaal zooooo saaaaai. Het enige leuke is het gigantische winkelcentrum, maarja als ik dat ieder weekend ga doen, hou ik niets over :P dus dat doe ik alleen als ik echt perse iets nodig heb(dat is ook bijna iedere week maar dat maakt niks uit:P) Ik mis het om m’n vriendjes te appen, “wat doen jullie vanavond?” de auto te pakken en iets leuks te doen. Gelukkig komen er nog genoeg lekker een weekendje op bezoek, Zus&Mart zijn in December een weekendje in Londen, gaan we ook samen een dagje doen, Sammie komt in Januari, Sabine ook ergens in die tijd en Rick als het goed is in februari met Jer&Thoom(?) J, dat zijn de weekendjes waar ik naar uit kijk dat ik lekker nederlands kan lullen, hahaha!

Vanavond eet ik chili zonder bonen (mijn benieuwen..) en morgen ben ik een dagje vrij. Ga lekker even naar het winkelcentrum op de fiets, en even kijken of ik nog wat leuke dingetjes kan vinden.. Heb wel al gehoord dat ze een Titanic-museum hebben, deze is vertrokken vanaf hier naar Frankrijk... Dus misschien leuk om volgende week te doenJ.

Lieve groetjes en “cheers”!!

Danil

  • 16 Oktober 2013 - 20:11

    Manon:

    Lieve Nilla,
    Wat een leuk stuk geschreven!
    Denk aan je.
    Heel veel liefs van Manon.
    Xxx

  • 16 Oktober 2013 - 21:26

    Ricky:

    Februari, dat klopt! Ik neem wel brood mee, kan jij Steve iets laten proeven haha

  • 23 Oktober 2013 - 17:59

    Ellen:

    Dat tegen vreemde PRATEN heet volgens mij gewoon sociaal zijn hoor ;-) en dat heb jij ook gewoon in je,kijk alleen maar even naar die dvd van Hans daar geef je al gewoon antwoord voor je zus omdat ze chagerijnig was ;-)
    Leuk verslag weer Nil en moet ik je anders een stuk kaas opsturen ;-)
    dikke knuffel van ons.
    di papa en di mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 7841

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: