De eerste week - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Danilla

05 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Nou afgelopen maandag was het zo ver. Het grote backpacker avontuur ging beginnen. Eigenlijk werd t pas echt voor me toen ik afscheid nam op maandag van m'n lieve mama papa en zusje, m'n liefste vriendje, m'n vriendinnetje Sam en de leukste buurtjes sten en Stef. Toen ik alleen door de douane liep.. Werd het eigenlijk pas echt...
Ik vloog in t kleinste vliegtuig waar ik ooit had ingezeten naar Southampton, en ik schrok me rot toen de wielen uitklapte voor de landing :p maakte zoveel herrie, en ik zat naast de vleugel en ik had net geslapen misschien daarom :p.
Toen ik was geland en door de douane was lag m'n koffer al op de bagageband. Volgens mij was k een van de weinige met een echte koffer dus dat scheelde. Ik belde Steve, m'n hostman, dat k was aangekomen en hij zei dat k naar buiten kon komen dat ie daar op me wachtte. Nou hem ontmoet en naar z'n huis gereden. Ik was nog nooit eerder in UK geweest, maar ik vind t er erg somber en verdrietig uitzien.. Nou hielp t weer ook niet echt mee(grauw en grijs) maar ze hebben hier ook weinig bloemetjes in de tuin of kleuren in de woon wijken.
Steve heeft me smiddags een rondje rondgereden in Shirley, een soort stadsdeel van Southampton waar hij en dus ik ook , woont. Op 200 meter afstand zit een Lidl supermarkt en een McDonald's.. Niet heel goed idee als ik n keer voor mezelf moet koken... Maar dat zien we dan wel weer :p.
Naast de Ikea zit echt een gigantisch winkelcentrum, beetje zoals ze die kennen in Amerika, en daarnaast nog het oude centrum met allemaal winkels.. Niet heel erg veilig voor m'n portemonnee..
Dinsdag was Steve werken en ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Ben gaan lopen naar de Ikea, ongeveer n halfuurtje, en heb kennis gemaakt met de 2 manager die me gaan begeleiden in de komende 6 maanden. Ann is de logistiek manager en heeft zelfs nog met Martyn de Ikea Amsterdam storemanager samen gewerkt en Michell, de SSS-manager die best jong is,28, en heel veel energie heeft. Die dan hebben we kort even n bak koffie gedaan en kreeg een enorme tas met Ikea kleren mee.. Zo gierig als ze zijn met kleren bij Amsterdam, ik kreeg al 6 shirts en 2 broeken... Heerlijk!
Woensdag was m'n echte eerste dag. In het begin was er afgesproken dat ik dagen van 8-16.30 zou gaan draaien. Maar Steve, die met de auto gaat, werkt van 7.30-1600 dat was voor m'n begeleiders ook geen probleem dus dat heb ik ook gedaan de eerste week. De eerste dag liep ik mee met Michelle die me de winkel liet zien en hebben we gesproken over alle verschillen en overeenkomsten die er zijn tussen Southampton en Amsterdam.
Deze winkel is zoveel groter, voller en netter dan Amsterdam (sorry collega's!!) en nog zijn ze kritisch op zichzelf. Het is in ieder geval een geweldige store om m'n opdracht tot een succes te maken!
Ann neemt me ook mee in het avontuur van het management zijn bij Ikea. Zo ben ik bij een commercial review over 5 weken en wilt ze zelfs kijken of we nog naar een andere Ikea ergens in Brittain kunnen gaan :D ontzettend leuk allemaal.

Ik moet nog sterk wennen aan het continue Engels praten. Het kost best veel energie om continue zo goed te luisteren dat je alles begrijpt. Buiten dat is m'n Engels nu al vooruit gegaan en krijg ik er veel complimentjes over.
Het links rijden is raar. Heel raar. Ik zit continue in m'n hoofd "OHNEEE DE VERKEERDE kant .... Laat maar" ik zou er niet eens aan moeten denken om hier te moeten rijden in een auto. Al mis ik m'n auto wel omdat ik nu niet zo makkelijk 'even' ergens heen kan gaan als ik dat in weesp/Amsterdam zou doen.

Vanavond ben ik uitgenodigd om naar een pub te komen. Ben door een oud backpacker van de store uitgenodigd en er komt een backpackster uit London over voor t weekend. Ik ben benieuwd naar hun verhalen!

Ik heb ook een Engels nummer nu, m'n Nederlandse gebruik ik even niet meer. Als je die wilt hebben moet je even een berichtje sturen via fb of ff mailen hier zo open neer zetten lijkt me ook niet n goed idee!

Ik hou jullie op de hoogte! Veel liefs, Danilla

  • 05 Oktober 2013 - 10:38

    Di Mama:

    Hoi lieve Nil,wat een geweldige ervaring is dit voor je hè !! En wat doe je het goed daar,we zijn zoooo trots op je,je 'flikt'

  • 05 Oktober 2013 - 10:44

    Manon :

    Hey liefie,
    Wat leuk om allemaal te lezen wat jij daar mee maakt!
    Xxx

  • 05 Oktober 2013 - 12:15

    Jennifer:

    Goed bezig nicht!
    Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!
    En dat je andere backpackers ontmoet! Have fun! Xxx

  • 05 Oktober 2013 - 12:23

    Mandy:

    Hey moppie! Leuk om je zo te volgen en te zien wat je er zoal allemaal doet! En dat grauwe/grijze is typisch iets van Engeland toch? Maar ik weet zeker dat jij wel voor wat "kleur" zorgt daar! ;-) have fun moppie. Lieve groetjes Mandy. Ps ben wel nieuwsgierig naar wat voor leuke winkeltjes daar zijn! ;-)

  • 05 Oktober 2013 - 12:35

    Erna Jansen:

    Hoi Danilla, wat een goed begin, tja afscheid nemen is nooit leuk, maar....als je dan eenmaal op weg bent. Grappig dat jij het ook zo somber vind, dat viel ons ook op van de zomer, maar wat betreft de tuien met bloemen ben ik dat anders gewend. Enfin zo zie je maar wat een andere indrukken je kan krijgen. Ik ga je volgen(vind ik leuk) succes! en de groetjes vanuit een slordig Amsterdam....

  • 05 Oktober 2013 - 12:36

    Orlando:

    Goed bezig Danill! Keep us posted!

  • 05 Oktober 2013 - 14:42

    Ricky Van Tol:

    Hoi Nil. Ik spreek je vaak en wist dit allemaal al. Maar het is wel ontzettend leuk je op deze manier te kunne volgen! Ik ga volgende week even kijken hoe en wanneer ik je kom bezoeken. En dan gaan we snel een afspraak maken. Veel liefs!

  • 05 Oktober 2013 - 17:28

    Judith:

    Oké,je hebt er een volger bij,hoor! Kan niet wachten op je volgende verslag xxx

  • 07 Oktober 2013 - 16:18

    Sas:

    Hoi Nil, wat gaaf dit zeg!
    Zo kunnen we volgen wat er zich allemaal afspeelt in de UK...
    En ben je zo toch nog een beetje bij ons haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 7847

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: