7 weken en voorbereidingen - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu 7 weken en voorbereidingen - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Danilla Brandsma - WaarBenJij.nu

7 weken en voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Danilla

29 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Dag lieve allemaal!

Hier weer een berichtje vanuit Southampton. Het is ondertussen al eind januari, en de laatste 7,5e week zijn aangebroken!! Ik heb gelukkig nog genoeg gedaan, en voor het eerst voor mezelf maar eens een soort van planning gemaakt.. Zodat ik ongeveer weet wat er per week moet gebeuren en wat ik allemaal nog moet doen in het totaal gezien :). Dit is ook voor het eerst geloof ik dat ik zo georganiseerd ben:P. En ik moet zeggen dat dat ook wel fijn werkt om te weten wat er nog allemaal moet gebeuren. Afgelopen week heb ik een presentatie gehad om iets wat voorheen altijd op papier ging, nu via de computer te doen, en ik moet zeggen dat het erg fijn werkt!! Daarbij ga ik vanmiddag (hopelijk) even met Michelle kijken naar een ander excel bestand wat ik ook van papier naar digitaal heb veranderd. Eerst moesten alle analyses op papier worden ingevoerd en daarna ook in de computer. Ik heb nu deze twee aan elkaar gekoppeld. Dus als je een analyse in excel invoert, kan je ook de papieren variant zo uitprinten. Hopelijk scheelt dit een hele hoop tijd, en nu gaan we weer verder met computer nerd spelen, want uit die analyses wil ik weer een nieuwe sheet maken zodat we die kunnen delen.. dus als er nog excel geeks dit lezen; mailen mag altijd:P!!(Danilla.brandsma@ikea.com).

Afgelopen week is Sabine hier geweest voor het vermaken van mij, en het zien van Southampton:). Dat was echt ontzéttend gezellig en ik moet zeggen dat het me ook door die komende 3(nu nog 2,5e) week heen trekt. 14 februari ben ik weer thuis voor een weekendje (tot maandagavond). Want we gaan zaterdag met ’t originele gezin naar A State of Trance. Wie kan nou zeggen dat ie met z’n ouders daar heen gaat!! Haha. De andere twee dagen even heerlijk samen zijn met Josja en zondagavond natuurlijk even sushi eten bij kokusai XD. Hierna zijn het nog maar 5 weken, en dan is het grote backpackeravontuur deel 1 alweer afgelopen!! Josja komt op 21 maart hier naar toe met de auto om me op te halen, dan gaan we ’s avonds eten bij TGI Fridays want dat wil m’n schatje graag en dan vertrekken we zaterdagochtend weer richting huis om daar rond een uur of 7 aan te komen. Ik ben sowieso thuis tot 31 maart, want ik heb een weekje tussendoor vrij genomen,waarvan ik 5 dagen met josja heerlijk naar centerparcs ga om daar even rust te hebben en te genieten:). Volgende week vrijdag, 7 februari heb ik een webex(goedkoop telefoongesprek), met SPANJE!!! Hierin zullen we het hebben over de opdracht, eventueel papierwerk(wat er waarschijnlijk niet is) en de accomodatie !! Ik denk dat ik daar nog wel het meest benieuwd naar ben! Ik vertrek waarschijnlijk begin april en zal op 7 april, maandag, daar starten. Maar dat zal ik volgende week allemaal nog kortsluiten met de mensen. Ook is het denk ik heel belangrijk om te spreken over wat hun verwachtingen van mij zijn en wat ik hun kan bieden...

In 2011 toen ik stage liep bij IKEA CS, hadden wij op de afdeling ook een backpacker, jose, en die kwam, zoals zn naam al zei, uit spanje:). Ik heb hem dus ook een mailtje gestuurd en kreeg van de week berichtje terug waarin hij me vertelde dat de Malaga een van de grootste winkels is van Spanje en als enige winkel in spanje nog steeds groeien (andere winkels niet!). Hij heeft al over mij verteld aan een vriend van hem, die werkt in de winkel, en dat hij meer dan happy is om me te helpen als ik hulp nodig heb. De grootste verschillen die hij zei is natuurlijk het weer en dat de lifestyle veel relaxer is dan in nederland (of misschien zelfs de hele wereld). Ook beveelde hij me aan om naar noord spanje te gaan, omdat het heel anders is dan het zuiden en natuurlijk Madrid en Barcelona te bezoeken:). Barca ben ik al geweest, wel 7 jaar geleden maar dat vergeten we maar even:P, dus vind ik een heel goed excuus om weer heen te gaan :D. Ook zei hij ja ik heb een aantal vrienden in malaga en zal hun even een berichtje sturen, ove rmeer informatie over malaga! Ontzettend leuk om iemand die ik 2 jaar niet heb gesproken, zo veel voor je doet, en oprecht geinteresseerd is. Ik voel me nu al meer welkom in Spanje, dan ik me voelde in Engeland!

Het is toch eigenlijk best erg om te zeggen dat ik al voor ‘t 3e weekend op rij naar Londen ga :D. 2 weken terug met Sam, afgelopen week met Sab, en komende week met Eline. Eline ken ik van de AH waar ik 3,5 jaar terug gestopt ben met werken(en bij ikea ging werken) en zij zit hier nu tot juni op de universiteit! Heel toevallig en we gaan dus zaterdag met haar huisgenootje(s?) naar Londen:). Zo af en toe (en dan afgelopen weken wat vaker) de nederlandse mentaliteit en gezelligheid om me heen is toch wel erg fijn moet ik zeggen. Zo kom ik de laatste weken wel door! En dan weer op naar m’n nieuwe avontuur in Spanje!

Wat ik na Spanje ga doen weet ik nog niet, maar ik sluit werken bij een andere winkel dan IKEA Amsterdam zeker niet uit. Ook omdat het me ontzettend leuk lijkt om weer in een andere winkel te werken, en omdat het ook vooral mijn eigen kansen vergroot als ik niet aan 1 winkel gebonden ben. Door de ideale plaats waar mijn lieve vriendje (en ik straks ook) woont, weesp, zijn er wel 4 locaties waar ik net zo goed kan werken.. Dat vergroot mijn kans op een baan bijna 4x om even zo simpel te denken. Natuurlijk heb ik al enig idee wat ik wil gaan doen, maar dat wat ik wil, kan niet eens in Amsterdam vanwege Josja die bij logistiek werkt..

Nou ik ga even lunchen in het winkelcentrum en naar de Apple store, m’n iphone kabeltje is stuk(GRRRR), en daarna weer verder kloten met excel! Dag lieve allemaal bedankt voor al jullie leuke berichtjes :) maakt mij blij!

Liefs en cheers uit Southampton
Nil


  • 29 Januari 2014 - 17:09

    Di Mama:

    Hoi wijffie,wat een leuk verslag weer van je en wat gebeurt er zo toch veel in een [bijna] half jaar he,ik kan er soms nog niet over uit,dat jij die niet eens in een stad buiten Amsterdam wilde stage lopen,ging solliciteren naar een baan waar ze waar dan ook ter wereld te recht kon komen....zo trots op je !!
    Ja zo gingen we jaaaren geleden nog met z'n 4en naar de speeltuin,dierentuin,pretpark enz en nu naar een vet Trance feest hihihihi ,gekke familie zijn we toch ;-)
    Nou wij tellen ook af hoor,tot snel lieverd ,dikke KUS van di papa en di mama XXX

  • 29 Januari 2014 - 23:02

    Jennifer:

    Leuk verhaal weer nicht!! Het is erg snel
    gegaan zeg. Je bent goed bezig en heel veel
    ervaringen rijker! Leuke dingen ook op komst.
    Succes nog! Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danilla

Voor mijn werk bij IKEA ben ik 2x 6 maanden naar het buitenland gegaan om te werken. Hier beschrijf ik mijn Avonturen en belevingen :)

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 7880

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 30 September 2014

Mijn Backpack Avontuur

Landen bezocht: